dimarts, de setembre 25, 2007

BIOUPF

Haha, escolteu, que això no deixa de ser un blog personal.


El cas és que hi ha coses que et pregunta molta gent, perquè has començat la uni tard i perquè tens molt bons amics que s'interessen per tu, que et llegeixen el blog i que et deixen comments i etc.

Bé, avui he començat la uni. haha.

He començat a les 10 menys vint, hem fet unes presentacions a càrrec del dega, una pauseta, unes presentacions a càrrec de vicerector de docència sobre l'abp.

Molt interessants. Haha.

Després classes de física a càrrec d'un física, que per cert, ens ha explicat la conegudíssima història/anècdota de Rutherford i Bhor.

I ens ha posat treballs de coses curioses però inútils, tipus:
Per què bufem per escalfar-nos les mans i també bufem per refredar la sopa?
Per què les rodes a vegades sembla que girin en direcció contrària?
Un paracaigudista té un MRU o MRUA?
Per què la roba mullada és més fosca?
Per què quan un cotxe passa sobre fulles seques les fulles seques segueixen al cotxe?
Per què a la dutxa s'enganxa a nosaltres la cortina?
Per què s'entelen els vidres?
etc...
Jo estic en un grup que hem de resoldre la segona. haha! ja us explciaré.
Hem començat la teòria fent univers, i ens ha explicat la sopa de quarks, etc..

Després hem fet zoologia, també interessant... ... ...(és broma)

Enfi, que sembla que el campus global (un espai web pels estudiants UPF) està molt bé, amb tota la informació apunts i tal.
No sé si totes les classes seran amb powerpoint.

Enfi, a destacar del metòde docent...:
Fem uns ABP (em sembla que són aquestes les sigles) que són uns problemes que hem de resoldre en grups, però sense ajuda del profe, i que valen el 10% de la nota de totes les assignatures del trimestre.
Sí, anem per trimestres. i Som 73, em sembla.
Està bé perquè les classes són de 50 minuts i canviem horari cada setmana, diuen que no farem més de 5 lliçons al dia, perquè així poguem tenir quatre hores d'estudia a casa.
La biblioteca és molt petita. Crec que asseguts hi ha lloc per 30 persones, no més.
mhmhm....farem examens que valen el 60% de la nota, les practiques el 30% i com he dit, els problemes que hem de resoldre els alumnes sols i en grups, abp, un 10%.
Dintre dels examens un 60% és un examen d'opció múltiple o en argot, tipus test.
I dintre de la pràctica també ens examinem.
Fem 10 setmanes de tot això, després una setmana i 2 dies d'estudi, i tres dies d'examens.
Va bé perquè al ser trimestral quan fem les vacances no hem d'estar pensant en els examens de gener, ja els hem fet.
No sé, us he explicat tot el que ens han explicat avui tal i com ara m'ha anat venint al cap, em sap greu si he dit coses que no volieu saber.
Sou lliures de fer les preguntes que volgueu.
No sé què més dir.
Adéu!

11 comentaris:

Unix ha dit...

bbb esta b k us explikin una mika dels inicis del univers

i si k tink una pregunta:
¿d'un física?

Ulises ha dit...

ok, merci unai ara ho corregeix-ho
Havia escrit una física enlloc d'un físic.

Entenc el teu dubte, podia haver estat que m'hagués deixat una a o que l'hagués posat de més.
Unai tu saps perfectament que les probabilitats que fos una física eren mínimes XD.

Anònim ha dit...

Jaja...quina pregunta més absurda la de l'Unai...xD

Doncs bé m'he enterat de TOT el teu primer dia pel blog, és curiós eh! En fi..i la gent qué? No has parlat amb ningú?
Diumenge vaig veure a la Net (¿la conéixes?) que també farà Biologia a la UPF (biomedicina...millor dit).

Doncs res més, que molta sort en els següents dies entre els 75 biolegs i biologues amb notes altíssimes de la Pompeu. Sent tan poquets segur que un coneixeu els noms i els cognoms i les vides i miracles de cadascú en un tancar i obrir d'ulls.

Vagi bé!!

Anònim ha dit...

Molt interessant el post.






No, és broma, no és broma però ho deia de broma, el que vull dir i m'estic liant és que ara diré alguna cosa més per omplir i perquè et faci superilusió.

El cas és que dels treballs de coses curioses però inútils (sense link xd) només en sé la resposta a la segona i a la última, tot i que la penúltima és horrible i per això vaig exigir mampara (es diu així?) quan ens vam canviar de casa. La de la roba mullada m'intriga i les altres em recorden massa a la fastigosa física de segon de batxillarat i moriré molt feliçment sense saber-ne la resposta.

El que sembla millor de la pompeu és lo de fer vacances sense preucupar-se pels examens. Nosaltres fem una avaluació contínua de broma, perquè fem per exemple dos examens, un que val un 15 % i un altre a final de semestre que val el 85% restant, i per mi això de continu té més aviat poc, però no em queixaré, que menos da una piedra.

I no sé, per mi la uni està començant a perdre la màgia dels primers dies, començo a avorrir-me infinit a les classes de funcions de mates (i començo a recordar que no recordo res), la fisicoquimica em supera i el de inorgànica és un colgao que no té ni idea de donar classes i sembla que no se les porti preparades.

I pensaràs: i a mi que m'importa? Però no ho diràs perquè és el mateix que m'importa a mi tot el que tu acabes d'explicar. És a dir, molt.


Per cert, odio haver-me de posar Pau(la). Coneixes a molts Paus? Ho dic per si em puc passar a Pau evitant confusions.

Ulises ha dit...

Haha, que superfeliç que sóc!
haha!

Carol: Sí, conec a la net i he parlat amb algú XD
millor dit biologia, res de bionoséquè.

Per cert, la nostra facultat no és la de bio, ni la de bionoséquè.
És la facultat de ciències de la salut i de la vida. FCSiV xD

Moltes gràcies per la sort, ja saps que et desitjo la matexa però sense haver de coneixer vida i miracles.

Ulises ha dit...

Pau: Pots dir-te com vulguis, haha.

i si no mira un nou lector i comentarista que tant es fa passar per un urbnei randolph com per anònim com per una equació.

Per cert, no volia fer la resposta amb dos comments però se m'ha anat l'ollla, que es diu.

Mampaaaaaaarahahaha.
Enfi, en serio saps l'explicació de la segona, de la que jo he de fer un treball? haha, la veritat és que ho he buscat i és bastant senzilla.

Per cert, és graciós que prediguis el que pensaré. No és graciós però fa gràcia. és broma, no que sigui gracios sino que fa gracia. o...COM ERA?




que superfeliç! avui a la tarda moriré de felicitat quan vegi les analiítiques de google XD
RIP

Anònim ha dit...

Molt interessant el teu primer dia d'universitat.

Jo, que encara hem falta 1 any, pobre de mi, segeixo igual que sempre :). Ara, ja se 'derivar' i 'integrar' (amb comentes perque es de la manera Miquel xD). I el Salva a mecanica es pensa que ja som uns experts i ens posa derivades que no mi caven en un full(d'ample).

Bernat ha dit...

! Sembla ser un bon métode pedagógic, no?

Si que començeu forts...Jo porto mitja setmana de presentacions. I com no podia faltar a les branques "artístiques" el profesors estan molt anats de l'olla: tenim el que es creu gracios i ningú riu, el que fa gràcia però és un egocentric, etc... No en salvem del "muermo" imposible d'escoltar.
L'aula dinformatica...impresionant.

La pregunta de les rodes crec que té alguna cosa relacionada amb la rotoscpia...no se si ho dic bé(alló que gires un cilindre amb imatges disposades al interior d'aquest i hi veus una animació) i potser amb la resitència retiniana.
Només es veu a certes volocitats. si posem com a exemple que a 50kmh una volta tarda 1,1 segons. I que només podem percebre imatges cada segon veuriem que la roda va enrere, no?

Lo de la dutxa esta relacionat amb el que passa amb el menisc de les provetes? (capilaritat potser?)

Lo de la roba mullada es per la reflexió i refracció que provoca l'aigua ?

Ulises ha dit...

Ferri!
Seràs un derivador i integrador de debò!
haha!
ja veuràs que és bastant senzill... i després venen el tema de matrius que encara és més fàcil. Per cert, com es passa el salva, XD, el meu germà el té, aqeust any.

Pufi:
No comencem tant forts, però sí, més del que m'esperava.
Jo no diré res del smeus profes XD.
Respecte a les teves respostes:
¿Penses que pots respondre les preguntes que ens posen a nosaltres a física per fer un treball?
XD

Molt interessant les teves idees.

Anònim ha dit...

maleïda derivació!
Quina creativitat de comentaris.
M'estalvio dir tonteries que intentin assemblar-se als vostres comentaris enginyosos i em limito a demanar disculpes per derivar sense saber-ne.

Ulises ha dit...

Molt enginyós el nom, desapercebut.
Si vols demanar disculpes per no saber derivar fes-ho al teu blog.
XD


Per cert, jo sé (o crec saber) qui ets, però la resta de lectors no ho sé.
Et podries posar un nom que passés desapercebut però que fos constant, haha.

De fet la constància passa molt sovint desapercebuda.