diumenge, de juliol 29, 2007

CONTRADICCIÓ

És curiós.
Per ser totpoderós, no s'ha de poder fer tot.
S'ha de poder fer tot excepte contradir-se, la qual cosa ja és una mica contradictòria, en aparença.

A ningú (potser a mi una mica, en broma) li agrada contradir-se. Vaja, m'acabo de contradir. Haha.

El cas és que si ho pots fer tot, fins i tot conradir-te, et podràs contradir i no ho podràs fer tot.
Per exemple, una persona (Déu, mag..) que sigui totpoderós, podrà ser no-totpoderós, és a dir, no ser totpoderós?
Quina contradicció!!

En canvi si ho pots fer tot menys contradir-te ja ets una entiat superior.



Una cosa que em fa gràcia és de les Lleis de la Robòtica d'Asimov, que estan plenes de contradiccions.


Les lleis són les següents:

  • Llei u: Un robot no pot fer mal a un ésser humà o, per inacció, permetre que un ésser humà prengui mal.
  • Llei dos: Un robot ha d'obeir les ordres dels éssers humans, excepte si entren en conflicte amb la primera llei.
  • Llei tres: Un robot ha de protegir la seva pròpia existència en la mesura que aquesta protecció no entri en conflicte amb la primera o la segona llei.
Les lleis aquestes estan molt bé. Però a vegades tenen problemes.
Per exemple, en un moment de la història, uns científics (físics) estan exposats a una quantitat de raigs gamma mínima a causa d'un experiment. Sense cap conseqüència nociva pel seu organisme. Però els robots superintel·ligents que treballen amb ells consideren que els raigs danyen els científics (i de fet, és així), i per tant, cada cop que aquests s'exposen als raigs per fer l'experiment, ells fan el possible per evitar que s'exposin als raigs. Complint la llei u. Malgrat que els científics els ordenin de restar quiets. Perquè la llei u és abans que la dos. Obvi.




Els científics, que necessiten fer l'experiment perquè és molt important, decideixen, al no poder prescindir de l'ajuda dels robots, modificar la llei u, traient-li el "o per inacció".

D'aquesta manera els científics poden continuar amb l'experiment, perquè tot i que els robots perceben que el cos humà s'està danyant, com que ells no són la causa d'aquest dany, no tenen l'obligació legítima de protegir-los.

Aleshores l'expermient es fa i molt bé.




Tema concurs:
#4#
Males o bones notícies, segons com es mirin. Un concursant ha estat eliminat per trampós.
Aneu amb compte. Per no fer-ne escarn no direm el seu nom, tot i que el podreu identificar perquè ja no surt més al rànking. Espero que aquest càstig exemplar serveixi d'advertència.

RANKING:
Halfang i Unai: 400
Pau(la): 300
Paula: 200
Bernat i Fran: 100

Cançons d'avui:
~6~
All I ever wanted
All I ever needed
Is here in my arms
Words are very unnecessary
They can only do harm

I:
~7~
Did I disappoint you?
Or leave a bad taste in your mouth?
You act like you never had love
And you want me to go without




3 comentaris:

Anònim ha dit...

Què haig de fer, a quants comentaris hauré d'arribar, per tenir l'honor d'estar enllaçada a fotologs?

O només és per amistats selectes? M'agradaria saber per quin patró et regeixes, perquè tinc l'espina clavada desde fa dies.

(estic exagerant)

Sobre les contradiccions no sé que dir, però això no vol dir que no m'interessi o no em llegeixi l'entrada, d'acord?

I com penses enxampar als altres que fem trampes?

ui, se m'ha escapat,
no ho volia dir, oblida-ho xD

Ulises ha dit...

Tema fotologs ho arreglaré enllaçant només el que m'enllacin a mi.
Tema enllaços en general, sé que m'hi he de posar un dia d'aquests a arreglar-ho.
Tema tot el blog: he de treure l'anunci on abans sortia l'enllaç a pandela i que ara està tancat esperant que algun amic crei un server.

I no em feu parlar de'ls d'adsenseee!


Hauries de saber què dir.

:D

Oscar ha dit...

[22:38] beyourowncells dice:
want your comment
[22:38] beyourowncells dice:
good night

GOOD NIGHT

btw, vull els meus 200 punts.

hey, 3 idiomes a un comentari!

obrigado, buona sera, bonne reveille.

toma ya, 6!

auf widersen!

7!